Новото Југо – преку Албанија до Крагуевац

Популарно

Погледнете како би изгледало возењето во воз со 4.800 км/ч (ВИДЕО)

Како би изгледало кога јапонски воз би забрзал до 4.800 км/ч? Како би изгледало да сте внатре и да гледате низ прозорецот?Поглeднете на видеото...

Што Апасиев говореше како студент? Погледнете го видеото

Во рамките на седмото издание на орагорската вечер "Иво Пухан" во 2007 година, свој настап имаше и Димитар Апасиев, тогашен студент во втора година,...

Еве зошто не треба да блендирате за предупредување од полиција

Пријателското блендирање претставува меѓусебна, невербална комуникација помеѓу возачите со цел предупредување дека во близина следи полиција. Оваа пракса егзистира со децении наназад и сигурно...

Во ексклузивното интервју кое го спроведе Македонија Денес со господинот Тома Савиќ, поранешниот директор на неколку сектори во легендарната Застава, а потоа и заменик директор во компанијата, тој ни открива уште еден детал кој ретко кој го знае.

Плановите на Застава пред се поради успехот на меѓународната сцена во 80-те години биле големи па поради тоа кон крајот на 80-те и почетокот на 90-те веќе се работело на нови модели со Fiat, како и дизајнерските студија на Џуџаро и Бертоне.

Во 1991 година ПининФарина изработува прототип за Застава кој е попознат како мала Флорида. Савиќ открива, дека поради блокадите и тешката политичко-воена состојба во тогашна Југославија, прототипот останува подолг период во Италија. Носењето на прототипот во Крагуевац било готово невозможна мисија особено поради блокадите кои ги воведе Обединетите Нации за увоз и извоз од оваа земја.

ФОТО: Од архивата на Тома Савиќ / изгледот на рестајлинг изведбата на Југо

Сепак раководството на Застава, открива Савиќ, направи големи напори да прототипот преку Албанија стигне во Крагуевац во 1994 година.

“Слична судбина доживеа и обидот за рестајлинг на автомобилот 101 со една фирма од Велика Британија” изјави Савиќ за АутоКлуб. Тој додаде дека поради тешката и неизвесна состојба неуспех доживеа и проектот 104.

Ова значи дека во 90-те години било планирано воведување на три модели, новата мала Флорида која е со помали димензии од класичната, рестајлингот на популарниот 101 и новиот модел 104.

Во интервјуто Савиќ говори за почетокот и падот на Застава на американскиот и светскиот пазар, за плановите во 80-те и 90-те, за погрешната перцепција за квалитетот на Југо во САД и Австралија, а открива и многу детали кои се непознати или многу малку познати.

Целосното интервју можете да го прочитате ТУКА.

Читај повеќе

Последни објави

За една недела подигнати 86 непрописно паркирани возила од јавните површини

Во текот на изминатата недела (31.12.2020 – 07.01.2021 година) со специјалните возила пајак се отстранети вкупно 86 возила од јавните површини. Од вкупниот број...

Продолжуваат активностите од втората фаза од проектот за изградба на булеварот Босна и Херцеговина

Продолжуваат градежните активности за реализација на втората фаза од проектот за изградба на булеварот Босна и Херцеговина. Деновиве се врши асфалтирање на дел од...

Филипче: ГАК доби нова Дневна болница со медицинска опрема, се зајакнува капацитетот на установата

Министерот за здравство д-р Венко Филипче, денеска беше во посета на Универзитетската клиника за гинекологија и акушерство по повод адаптиран нов простор за Дневната...

Милевски: Ги откриваме скриените атракции на Демир Хисар и Клос со поддршка на ЕУ

Со финансиска поддршка од ЕУ и Министерството за локална самоуправа, преку ИПА 2 Програмата за Прекугранична соработка меѓу Северна Македонија и Албанија преку проектот...

Владата обезбедени средства од буџетот за 5800 “фајзер” вакцини за Covid-19

Владата  го разгледа и усвои и Записникот од последниот состанок на Главниот координативен кризен штаб за обезбедување целосна координација во врска со спречување на...